• Blog
  • Experiment
  • Over OutoftheGrey
✕

Kerst shopping

Business

Nina - Content Marketeer in energy&cleantech november 29, 2020

Een kerstcadeautje voor Jeff Bezos? Een groot deel van de lezers van deze post gaat in de komende weken deze miljonair x 200.000  (did I miss a zero?) nog eens wat extra’s toeschuiven.

Elke euro die je uitgeeft, zet een domino aan economische reacties in gang. Geld moet rollen – dat is goed voor onze economie. Doordat jij in de winkel cadeaus koopt voor je familie, kan de winkelier haar gezin onderhouden.

En bedrijven die klanten goed bedienen, maken winst. Dat is mooi voor de ondernemer (en terecht!), en ook mooi voor de omgeving. Want een deel daarvan wordt afgedragen in de vorm van belasting. Belasting wordt weer geïnvesteerd in de economie, zorg of infrastructuur. Alle reden om nog een goede fles wijn te halen, toch?

Er zijn helaas ook situaties waarbij je uitgegeven euro nauwelijks ‘doorsijpelt’ door de rest van de economie.

Online shopping giganten zijn zó groot geworden, en verdienen in zoveel domeinen hun geld, dat ze het zich kunnen permitteren om goederen onder een reële prijs te verkopen. Ze hoeven er immers geen marge op te maken, dat doen ze wel met andere (online) diensten.

Dit maakt het extreem lastig voor ‘gewone’ winkeliers. Vorig jaar schreef Danny Caine, die een drukbezochte boekenwinkel runt in Kansas, een brief aan Amazon baas Jeff Bezos. Namens alle boekenwinkels. De brief werd online geplaatst en ging viral.

“This isn’t just about business competition to us. We wish it was! We like business competition, we think it’s healthy! But the way you’ve set things up makes it impossible to compete with you. Often the tech and e-commerce world brags about “disrupting” old ways of doing things with new, sleeker, more efficient tricks. But we refuse to be a quaint old way of doing things, and we are not ripe for disruption. We’re not relics. We’re community engines. <….> We partner with libraries and arts organizations. .That stuff might seem small for someone who’s trying to colonize outer space, but to us and our communities it’s huge.”

Danny schrijft vaak interessante stukjes over hoe het is voor een boekenwinkel om te moeten concurreren met Amazon. De meerwaarde van lokale winkels is groot, dat schrijft hij ook mooi in onderstaande Tweet:

But remember the giant online platforms have no interest in:

  • creating good jobs in your community
  • creating a safe and comfortable space for you to spend an hour or two
  • hosting open mics etc. so emerging artists have a platform
  • paying taxes

Tijd om ondernemerschap he herwaarderen.

Lees hier meer van Danny. En deze december: support your local shop!

Dit delen:

  • Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om te delen op WhatsApp (Wordt in een nieuw venster geopend)

Gerelateerd

Auteur: Nina - Content Marketeer in energy&cleantech

Vorig artikel

Reizen in tijden van instant delivery

Volgend artikel

'Apple may just have ended Facebook'

Geef een reactie Antwoord annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Nieuwste berichten

Influencers en online cursussen die ‘succes’ beloven

‘Apple may just have ended Facebook’

Kerst shopping

De interesselijst voor de training is gesloten

cursus marketing zonder social media

Social Wall

Testimonials

Mandy

Echt waar, je hebt een top cursus gemaakt met heel erg veel waardevolle informatie! Het is heel vernieuwend en de online wereld is hier aan toe. Extra waardevol: De tip over het gebruik maken van de informatie die Google zelf al geeft. Zo simpel en zo handig! Eigenlijk de hele module 4 is een YES voor mij. De tips over offline marketing bijvoorbeeld, die...

Nathalie

"Het is heerlijk om eens de andere kant van het verhaal te horen. Iedereen roept maar dat aanwezigheid op Social zo belangrijk is, maar deze training bewijst het tegengestelde. En dat is zo verfrissend om te horen."

Els

"Als ZZP'er probeer je zoveel mogelijk zelf te doen, maar je hebt gewoon geen marketing-achtergrond. Dus komt het er toch vaak op neer dat je een duur iemand moet inhuren. Deze cursus is een heel mooie en laagdrempelige manier om een beter beeld van marketing te krijgen, zonder honderden euro's te moeten uitgeven. Bovendien voelt het écht alsof de cursus...

Karin

Wat heb ik er veel van geleerd! Ik heb er ook een blog over geschreven: https://www.praatjevankaatje.nl/2019/09/de-social-media-detox/ Hele waardevolle informatie en oefeningen. Merk dat ik gedurende de cursus al aardig ging minderen met social media gebruik, waardoor ik ineens veel meer tijd over had. Het is een opluchting om er niet zo afhankelijk van te hoeven zijn. Want offline marketing past beter...
Privacy en cookies: Deze site maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan op deze website, ga je akkoord met het gebruik hiervan.
Voor meer informatie, onder andere over cookiebeheer, bekijk je: Cookiebeleid

Pillars

  • Marketing done Differently
  • Remote Werken
  • Marketing zonder Social Media
  • Carrière
  • Business Minimalisme
  • Multipotentialites
  • Privacy Policy

Mail ons op

info [at] outofthegrey.nl

  • LinkedIn
  • Pinterest

📖 PDF • Minder Social Media

Arba WordPress thema door XstreamThemes.
We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van de website, gaan we er vanuit dat ermee instemt.Ok